Benvolguts pares i mares,
Us fem arribar informació d’un seguit d’aspectes
organitzatius per tal que els tingueu presents i entre tots millorar la gestió
de l’escola.
CALENDARI I HORARIS
Les classes pels alumnes comencen el
dia 12 de setembre de 2017 i acaben el dia 22 de juny de 2018.
Ø Horari
de curs.
o
Del 12 de setembre de 2017 al 3 de juny de 2018
· E. Infantil :
Horari escolar matí de 9.00 a 12:30 h.
Tarda de 15.00 a 16:30 h.
o
E. Primària: Matí de 8.30 a 13.00 h.
Tarda de 15.00 a 16.30 h.
El 22 de desembre de 2017 i del 4 al
22 de juny de 2018
o
E. Infantil i Primària. Horari intensiu de
8.30 a 12.30 h
Ø Vacances i dies festius.
- Vacances de Nadal, del 23 de desembre de 2017 al 7 de gener de 2018, ambdós inclosos.
- Vacances de Setmana Santa seran del 24 de març al 2 d'abril de 2018, ambdós inclosos.
- Festes Locals i dies de lliure disposició:
-
Dilluns 25 de setembre
de 2017 (festa local)
- Divendres, 13 d’octubre de 2017
- Dijous, 7 de desembre de 2017
-
Dilluns, 12 de febrer de 2018
- Dilluns, 30 d’abril de 2018
Ø Final de curs.
El curs finalitza el dia 22 de juny de 2018.
INFORMACIÓ GENERAL D’ESCOLA
1.
Carta de compromís:
És un document de compromís entre família i escola, que se
signa en el moment de formalitzar la matrícula i a l’iniciar l’Educació
Primària. Es comentarà a l'assemblea general amb les famílies
2.
Entrades i sortides
·
Us preguem
puntualitat tant a les entrades com a les hores de recollida dels alumnes al
finalitzar la jornada escolar. A partir d’aquesta hora, els o les alumnes que no
siguin recollits passaran a estar sota la custòdia de la Guàrdia Urbana, segons Resolució de 22 de
juny de 2017,per la qual s’aproven els documents per a l’organització i
la gestió dels centres per al curs 2017-2018.
·
Durant tot el curs es
portarà a terme un registre de puntualitat, tant a les entrades com a
les sortides. Quan la porta principal del carrer Pere de Lluna estigui tancada
i els alumnes arribin tard, sense causa justificada o les famílies els vinguin
a recollir amb retard, quedaran enregistrats i s'aplicarà la normativa que
queda recollida a les NOFC (Normativa d’Organització i Funcionament de
Centres).
·
Es demana a les famílies que agilitzin les sortides
per tal de no interferir en les activitats extraescolars.
·
Les famílies que vulguin entrar a l’escola per
qualsevol gestió han de passar sempre per la porta de la Plaça Abat Oliba.
·
Les entrades de parvulari a les 9.00h i les sortides
a les12.30h es realitzaran per la porta de la Plaça Abat Oliba.
·
Les famílies que tenen els seus fills/es que cursen Educació Infantil, quan vinguin
a recollir-los a les 12:30 h i a les
16:30 sempre hauran de passar per la rampa de l’hort, mai per les escalesque comuniquen a la pista per tal de
facilitar l’ordre en les files de primària que es troben a la porxada.
·
Un cop han finalitzat les classes, només els alumnes
que els toqui fer activitats extraescolars autoritzades, tenen dret a romandre dins del recinte
escolar.
·
A l'horari d'acollida d'Educació Infantil i en el del
menjador escolar (de 12:30 h. a les 15.00), l'escola restarà tancada per tal no
interferir en aquests serveis i evitar responsabilitats que no corresponen al
centre.
ES
RECORDA:
·
No es poden portar: mòbils, reproductors, aparells
electrònics, bales, cromos, joguines, diners, llaminadures, sucs a l’hora del
pati, objectes perillosos, piercings ni altres objectes que puguin interferir
en la tasca educativa, tant dins el recinte escolar com en sortides.
·
En tot el recinte escolar no es permet: ni fumar, ni l’accés amb la cara coberta o qualsevol altra
indumentària que dificulti la seva identificació, ni tampoc portar animals.
·
Recordem que cal vestir amb roba adient
dins el recinte escolar (edifici i pati).
·
Us recordem les 3 normes bàsiques de obligat
compliment per a tothom, mestres, alumnes i famílies.
1-
Convivim amb respecte (inclou el llenguatge, els gestos i les actituds).
2-
Parlem i ens comportem educadament.
3-
Caminem amb ordre i amb un to de veu adequat.
HORARIS
SECRETARIA
|
||||
Dilluns
|
Dimarts
|
Dimecres
|
Dijous
|
Divendres
|
9.30 /
10.30
|
9.30 /
10.30
|
9.30 /
10.30
|
9.30 /
10.30
|
9.30 /
10.30
|
15.30 /
17.00
|
15.30 /
17.00
|
15.30 /
17.00
|
15.30 /
17.00
|
15.30 /
17.00
|
DIRECCIÓ
*
|
||||
15.00/16.30
|
|
8.30 /
10.30
|
|
|
|
|
|
|
|
- És convenient demanar hora i respectar els horaris establerts
Ø Horari de tutoria.
És necessari
concertar cita prèvia.
AVALUACIONS
·
Segons ORDRE ENS/164/2016,
de 14 de juny, per
la qual es determinen el procediment i els documents i requisits formals del
procés d’avaluació en l’educació primària, l’avaluació dels processos d’aprenentatge
dels alumnes ha de ser contínua i global, centrada en el desenvolupament i la
consolidació de les competències bàsiques.
·
El resultat d’aquest
procés es comunica a les famílies mitjançant els informes i les entrevistes.
Informes
·
Al llarg del curs, els
pares dels alumnes d’educació infantil rebran dos informes, un primer a l’
inici del 2n segon trimestre i l’altre al tercer. Els d’educació primària en
rebran tres, un per trimestre.
Els
alumnes de primària seran valorats cada trimestre, tenint en compte la
normativa vigent.
Els
alumnes de 6è, també rebran l'informe de les competències bàsiques a final de
curs, segons les instruccions del Departament.
Avaluació global
Tots
els nivells tindran, en finalitzar el curs, una avaluació global, i els alumnes
de 6è, l’avaluació de final d’etapa.
REUNIONS
I ENTREVISTES
La tasca
d’educar els fills és una responsabilitat compartida entre la família i el
centre. Per aconseguir-ho és important una estreta col·laboració entre els
pares i els mestres. Un dels mecanismes que disposem per aconseguir-ho són les
reunions i les entrevistes.
Quan
el tutor/a ho consideri necessari i oportú, es realitzarà una entrevista amb
els pares per tal de comentar els aprenentatges del seu fill/a i d’altres
aspectes.
Ø Assemblea General
El 28 de setembre, a les 20.00h,
es farà una assemblea general per a totes les famílies per informar del
funcionament de l'escola, la portarà a terme la Directora del Centre, a més
intervindran la responsable de Cuina i Gestió la qual informarà del
funcionament del menjador i el President de l’AMPA.
Ø Alumnes de P3 matriculats nous al centre.
La reunió general es va realitzar
el dia 5 de setembre.
Ø Reunions de classe.
Cada classe fa una reunió amb els pares durant el primer trimestre. És
important la vostra assistència.
Per un correcte funcionament
de la reunió es prega que els pares no vinguin acompanyats dels seus fills/es.
INFORMACIÓ DIVERSA
Ø Natació a 2n de primària
Començarà al primer trimestre. Els tutors ja us donaran més informació
abans de l’inici de l’activitat.
Ø Educació Física
És obligatori que tots els alumnes portin l’equip d’esport de l’escola
i sabates esportives. Per Educació Infantil seran amb velcro.
Els alumnes de 1r i 2n han de portar una
bossa amb els estris de neteja personal: sabó de mans, pinta i tovallola
petita, a més d’ una muda de roba per tal de canviar-se després de l’activitat
d’educació física. Recordem que la roba
ha d’estar tota marcada amb el nom, per evitar pèrdues i facilitar la seva
recuperació.
Els alumnes de 3r, 4t, 5è i 6è s’han de
dutxar i canviar de roba després de fer educació física. Per tant és necessari
portar dins la bossa d’esport els estris de neteja personal, una muda complerta
i roba per canviar-se. Recordeu que no es pot portar colònia.
En cas que un alumne no pugui assistir a
classe, haurà de portar un justificant mèdic o de la família.
Ø Educació musical, els alumnes de 5è i 6è han de portar la flauta sol·licitada.
Ø Sortides i altres
activitats escolars
Serà
d’ús obligatori portar el xandall de l’escola
en totes les sortides que s’organitzin fora del centre pels alumnes d’Educació
Infantil i 1r i 2n.
Ø Bates
Tots els alumnes d'educació infantil, 1r i
2n han de portar la bata model de l’escola comprada a l'AMPA.
Ø Roba
Tots els alumnes han de vestir de manera
adequada.
Tota la roba
que es porti a l’escola (xandalls, bates, anorac, jaquetes, samarretes
d'esport...) ha d’anar marcada amb el nom i cognom del nen/a, d’aquesta
forma s’eviten pèrdues de roba. La bata, les jaquetes, els anoracs i els abrics
han de portar una beta de 20 cm per poder penjar-los amb comoditat.
A consergeria hi ha un espai on hi posem la
roba perduda.
Ø Assistència
L’assistència a l'escola és obligatòria. En cas d’absència les
famílies han d’avisar al centre mitjançant l'agenda o trucada telefònica.
Ø Medicacions
D’acord amb
la normativa vigent, durant l’horari i activitats escolars, el personal del
centre no pot subministrar cap medicament als alumnes, ni fer-se responsable
que se’ls prenguin. En casos excepcionals, és
obligatori la vostra autorització per escrit i un informe del metge, on consti el nom de l’alumne/a, el nom del
medicament i com s'ha de prendre A
secretaria us poden facilitar el model imprès d’autorització.
Recordem que
quan un nen/a no es trobi bé o tingui febre, encara que sigui unes
dècimes, NO POT ASSISTIR A L'ESCOLA.
Si es detecten polls, els alumnes afectats NO PODEN venir a l'escola. Han de començar el tractament i
no poden tornar fins que s'hagin eliminat els ous per evitar contagis.
Ø Canvis de domicili,
telèfon o correu electrònic
Cal
comunicar per escrit els canvis que es produeixin durant el curs, sobretot
els nous telèfons de contacte.
Ø Targeta Sanitària
Seguretat Social
En cas de
produir-se algun accident entre el nostre alumnat, es realitzaran les primeres
cures al CAP Horts de Miró. El centre
ha
de tenir la
fotocòpia actualitzada de la targeta sanitària. En cas d’accident, cal que la família presenti la targeta original al
CAP, i en cas de trasllat a l’hospital, si no s’ha localitzat a la família, les
despeses del taxi van al seu càrrec.
·
RECORDEU que l'alumnat ha de venir esmorzat de casa, es pot portar un
petit entrepà o peça de fruita ja que la franja horària del matí és llarga. Per
una millora del medi ambient cal substituir el paper d’alumni per embolcalls
reutilitzables, carmanyoles...
ATENCIÓ
GERMANS PRIMÀRIA
Els alumnes d’educació infantil que
tinguin germans a primària podran gaudir del servei d’acollida de les
8:30 a les 9:00 i de 12:30 a 13.00h.
Aquest servei es posarà en funcionament el 12 de setembre.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada